Nasza szkoła dołączyła do „Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego Rok Dziecięcej Kreatywności”. W tym roku szkolnym nasi uczniowie z klas: 7a, 4a, 3a wraz z nauczycielami współorganizującymi kształcenie specjalne będą regularnie uczestniczyć w interdyscyplinarnych warsztatach terapeutycznych, które poprzez zabawę, sztukę i ruch wspierają ich wszechstronny rozwój.
INFORMACJE O PROJEKCIE:
,,Rok Dziecięcej Kreatywności - Interdyscyplinarne Warsztaty Terapeutyczne dla uczniów z SPE” to inicjatywa mająca na celu wspieranie rozwoju dzieci ze SPE poprzez cykliczne warsztaty terapeutyczne. Warsztaty łączyć będą elementy arteterapii, pedagogiki, zabawy, ruchu i integracji sensorycznej. Projekt jest skierowany do całej społeczności szkolnej.
Cele projektu:
o wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
o rozwijanie umiejętności społecznych, komunikacyjnych i emocjonalnych,
o kształtowanie empatii, tolerancji oraz pozytywnych postaw wobec różnorodności,
o wzmacnianie poczucia sprawczości i pewności siebie poprzez działania twórcze,
o rozwijanie motoryki małej i dużej,
o stymulowanie zmysłów przy użyciu różnorodnych materiałów i faktur,
o budowanie poczucia wspólnoty i integracji,
o rozwijanie samodzielności, współpracy i kreatywnego myślenia,
o kształtowanie świadomości emocjonalnej i wrażliwości społecznej,
o promowanie zdrowych nawyków poprzez wspólne działania kulinarne i poczęstunek.
Autorem projektu jest Anna Moździerz.
Placówka organizująca projekt: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II
w Dąbrowie Tarnowskiej.
Projekt potrwa do czerwca 2026r.
ZADANIE 1 ,, Szelest barw w dziecięcych dłoniach”
W październiku 2025r. odbyły się pierwsze warsztaty terapeutyczne. Tematem przewodnim była aktualna pora roku – JESIEŃ . Uczniowie wykonali prace plastyczne inspirowane jesienią i jej kolorami. Ze gromadzonych materiałów: kolorowe liście, rolki papieru, farby, papierowe talerzyki – powstały piękne, kolorowe, jesienne, witrażowe drzewa. Zajęcia przebiegały w atmosferze wzajemnej akceptacji i współpracy. W trakcie warsztatów rozwijane były kompetencje emocjonalno-społeczne oraz integracja sensoryczna.